Meditace je velmi účinný nástroj, který nám pomáhá s uzdravením nejen čaker, ale celého života. Kořenová čakra je velmi důležitá. Pokud není zcela v pořádku, nejsou zdravé ani ostatní čakry. Chcete-li  pomocí meditace  uzdravit své čakry, meditace pro kořenovou čakru by měla první na seznamu.

Při meditaci je velmi důležité pracovat se svými pocity. Kořenová čakry souvisí s pocitem bezpečí. Pokud se cítíme v bezpečí, jednáme jinak, než když tento pocit ztratíme.Proto je důležité se při meditaci kořenové čakry zaměřit právě na pocit bezpečí.

Cítíte se bezpečně v každodenním životě ? Pokud ne, tato meditace vám to pomůže změnit. Můžete si dovolit začít se cítit bezpečně v okamžiku meditace a pak se tento pocit následně automaticky přenese i do vašeho reálného života.Změní vaše reakce na okolí.Začnete reagovat s pocitem bezpečí a jistoty. V tom jsou meditace jedinečné. V tom je jejich síla.

Meditace :

Tuto meditaci provádějte v sedě. Kořenová čakra je obrácena směrem dolů a tak pozice v leže není pro tuto meditaci vhodná. V létě je ideální, když meditujeme venku přímo na zemi, v zimě pak na podlaze.Kořenová čakra je totiž v rovině Země.

Začněte dechem .Nadechujte nosem a vydechujte ústy. Soustřeďte svou mysl do místa kořenové čakry To se nachází mezi konečníkem a pohlavními orgány. Pomalu si začněte představovat, že vám z místa čakry vyrůstá kořen. Nechte ho růst,pokud se bude chtít větvit, nechte ho. Nijak ho neomezujte v jeho růstu.Představujte si, jak prorůstá půdou až k samotnému jádru Země.

Jakmile budete mít pocit, že kořen dál již neporoste,začněte si představovat,jak k vám kořeny proudí energie Země.Její barva je jasně červená. Rudá jako krev. Nechte touto červenou energií naplnit celé pánevní dno.

Současně začněte vnímat teplo a pocit bezpečí,které s touto energií přichází.Toto je při meditaci velmi důležité. Právě ten pocit bezpečí. Je důležité, aby jste ho vědomě cítili. Jinak nebude meditace účinná. Může se vám začít chtít brečet. Klidně brečte.Je to známka, že meditace funguje.Pak se zpátky vraťte k pocitu bezpečí.

Udržte ho, jak nejdéle to půjde.Pokud vám to půjde, prociťte tento pocit v celém těle.Jakmile ho budete cítit v celém těle, snažte se ho přenést ven, na váš život. Představujte si jednotlivé situace, vztahy a vneste do nich pocit bezpečí.

Po meditaci se pomalu vracejte k sobě. Znovu si uvědomte pocit bezpečí a poděkujte matce Zemi a svému tělu, že vám dovolili cítit se v bezpečí. To je celé.

Praktická doporučení :

Pokud začínáte s meditací, nemusí se vám hned ze začátku dařit. Nevzdávejte to. Dojděte kam můžete a při příští meditaci to bude určitě lepší. Všechny pocity, které při meditaci prožíváte, jsou v pořádku. Nechte je projít a pak se vraťte k pocitu bezpečí.Nijak je nepotlačujte. Sledujte své myšlenky, ale nekontrolujte je. Představte si je jako mraky na obloze. Nechte je přijít a zase odejít.

Tuto meditaci mám osobně vyzkoušenou a pokud vydržíte, plně svou čakru uzdravíte.

S úctou Ilona